Wednesday, September 24, 2008

..SERONOK??..

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM..
ASSALAMUALAIKUM W.B.T.....

SERONOK??..Alhamdulillah,itulah jelar yang dapat diluahkan..Terlalu gembira dengan cuti selama 2 minggu,walaupun saya tahu mungkin cuti ini tak akan terisi sepenuhnya..tapi hati sangat-sangat memerlukannya untuk men'recharge' kembali iman dan hati yang mula risau dengan urusan dunia..Memang hidup di KMB sangat-sangat banyak kerja,apatah lagi program diploma IB yang sedang saya ikuti,sangat-sangatlah menguji iman..IB= internationally Busy..Namun disebalik ke'busy'an melampau yang saya rasakan,IB juga membawa makna 'Islam Best' kepada hati saya..saya dapat merasakan hati saya hidup disini,berdepan dengan bermacam cabaran sentiasa mengamit hati untuk kembali kepada PENCIPTA HATI DAN DIRI ini..Setiap hari adalah hari yang meletihkan sehingga tidur malam sekalipun sepincing sungguh terasa nikmatnya..Sungguh orang-orang yang beriman itu sangat kurang tidurnya kerana masa malamnya banyak dihabiskan untuk tunduk,melutut,bersujud dan mengadu kepada Allah yang maha mendengar..

”orang-orang yang beriman dengan ayat-ayat KAMI,hanyalah orang-orang yang apabila diperingatkan denganya (ayat-ayat KAMI),mereka menyungkur sujud dan bertasbih serta memuji TUHANNYA dan mereka tidak menyombongkan diri.LAMBUNG mereka jauh dari tempat tidurnya,mereke berdoa kepada TUHANnya dengan rasa takut dan penuh mengharap, dan mereka menginfakkan sebahagian dari rezeki yang kami berikan kepada mereka.Maka tidak seorang pun mengetahui apa yang disembunyikan untuk mereka yaitu (bermacam-macam nikmat) yang menyenangkan hati sebagai balasan atas apa yang mereka kerjakan.”
(as-sajdah:15-17)

The One Who Kneel to The Almighty Allah can stand Up To Anything..sangat terkesan dan sangat memberi makna...Doakan saya dalam solat malam mu agar saya sentiasa menjadi Hamba dan Khalifah yang sentiasa sujud menyembah Allah yang Maha Kuasa walau setinggi mana pun saya diangkat di mata manusia..

Sesungguhnya pandangan Allah itu yang patut kita utamakan..hati tempat jatuhnya pandangan Allah,huhuhu...Moga hatiku sentiasa bersih kerana hati yang bersih umpama antenna yang boleh memantulkan gelombang TV dengan jelas...Moga hati ini juga yang sentiasa memberikan kata putus yang tepat untuk setiap yang saya lakukan..Cuti ini ada isu besar yang menganggu hati,namun hati sendiri tak mampu memberikan kata putus..Physical dan mental lemah kerananya..Tolonglah doakan yang terbaik untuk saya..Sungguh saya tak suka untuk melakukannya namun hati bimbang jika saya jek yang tak sukakan benda tu sedangkan ia baik bagi saya..

" Barangkali kamu tidak menyenangi sesuatu sedangkan ia baik bagimu dan boleh jadi kamu sukakan sesuatu sedangkan ia tidak baik bagimu..Allah mengetahui sedang kamu tidak." (al-baqarah:216)..

Tolonglah doakan..Buat sahabat-sahabat yang sentiasa setia menemani saya melangkah dalam dunia baru ini,Jazakillah sangat-sangat..buat rumet yang selalu memangku tugas-tugas saya hanya Allah yang boleh membalasnya..Buat Table Mate yang selalu kena mengurut tangan saya time mata sangat mengantuk,thanz jugak...banyak-banyak thanz..antum sume memang best..Terbaik ar..

No comments:

Post a Comment