Friday, August 7, 2009

..KECOMELAN MELAMPAU..

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM..
ASSALAMUALAIKUM W.B.T...


Saya membelek-belek mesej di Handphone Sony Cik Eric K810i sementara menunggu sepupu saya datang dan berjalan-jalan menge'pau'nya..Terlihat mesej Cik Aida (bukan nama sebenar),Cik Alaq (tiada kaitan ngan hidup mati) dan cik Az (yang perasan namanya Zulaikha)..Terasa KITA sangat comey (keperasanan yang nyata)..Terbace2 lagi mesej dari Ustaz (dirahsiakan identitinya)..Dia yang mula-mula mengelar KITA geng-geng harimau..Haha..Terasa diri bertaring lak..Badan tiba-tiba berbelang-belang, suara kuat mengegar alam...

Seyesly, dihati saya, setiap dari korang ada speselnye..Kecomelan korang membuatkan saya tidak bisa membenci korang..walau bagaimana perangai setiap dari kalian, itu adalah unique nya kalian yang Allah hantarkan untuk bersama-sama mengenal islam...

Ditambah lagi setiap lepas Coolsem, pasti diakhiri dengan icon smileys dan ucapan "rindu awak!"..dan bila berkali-kali saya menerimanya, saya juga mula merindui kalian..Wah, terasa saya sudah jatuh cinta sama kalian lagi..haha..Maka saya mula memahami ayat ini:

"Sungguh, orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan, kelak (Allah) yang maha pengasih akan menanamkan rasa kasih sayang (dalam hati mereka).." (Tha ha: 96)

"Wahai orang-orang yang beriman!Barangsiapa di antara kamu yang murtad (keluar) dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum, DIA mencintai mereka, dan mereka pun mencintaiNYA, dan bersikap lembut terhadap orang-orang yang beriman, teteapi bersikap keras terhadap oarng-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah yang diberikan-NYA kepada sesiapa yang DIA kehendaki. dan Allah Maha Luas (pemberian-NYA) maha mengetahui.." ( al-Maidah: 54)


Dan rasa ini akan hilang bila kita keluar dari kandang KITA...


Ya, saya sedar entri ini tidak menambah iman, tapi xpelah..Sekadar menghargai rasa ini...Saya tahu kalian sentiasa menyokong, namun memahami fitrah kita, sokongan itu perlu dizahirkan...

Selepas entri yang lepas dipostkan, saya menerima sokongan yang tak berhenti-henti..tetiba je, handphone tidak berhenti berdering...hIngga tiada ruang untuk membenarkan rasa sedih bersarang lebih lama...Terasa kegagalan diri mengawal kecewa yang membelenggu itu...Sebenarnya, rasa itu sebati aja dengan hati, namun kali ini terasa meluahkannnya ke alam nyata...kadang-kadang memendam itu tidak selamanya membahagiakan, meluahkan membuahkan kelegaan..

Buat sume yang menyokong, jazakillah..Dari KMB, Ex KMB, KMS, Ireland dan dari mana sahaja anda meluahkan....Pada yang menzahirkan sokongan, yang mendoakan dalam diam, yang tidak bisa mengepostkan komen, yang tidak punya kredit untuk call atau mesej, yang berkali-kali mengebuzz YM, yang turut sama merasai, yang sedang berdepan dengan h1n1, yang sedang bertarung dengan sakit dan yang sedang mengaum, moga doa kalian dipantulkan balik kepada kalian bila kalian memerlukannya nanti..Baru merasa erti dakwah ini bukanlah dibuat oleh warga KMB je, bahkan seluruh dunia sedang sama-sama bergerak menaikkan islam..KITA bukan kesorangan memimpinnya.. (sile klik) Betol, islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi dari islam.. Setinggi2 ego, sedih dan kecewa ini ia tidakkan mampu melunturkan semangat untuk membawa islam setinggi KLCC...


..Rajin-rajinkan tangan untuk men'klik' pada gambar ni..

Seorang dai'e tahu meletakkan emosinya pada tempat yang betul...Jika emosi sekarang melambatkan dia untuk bergerak dan beramal, maka emosi itu akan ditinggalkan ditepi...

Memaksimakan potensi diri untuk menaikkan islam!

22 comments:

  1. wah..betol2 perasan ni cik siti...watevapon..syukran coz menghargai kami..seperti alaq kte..usrah kite dh smpi thp takaful ni..huhuhu...smpi kta ley rse rindu bile berjauhan..rse cinta untk pengisian tu..

    ReplyDelete
  2. huhu...te amo!!!!
    muje pyar karte ho!!!
    aishiteru!!!
    SARANG HAE!!!!!

    ReplyDelete
  3. Ha???? Alaq??? apekah??

    ini bukan comel je nih.. waduh bahasa apakah??? translate2.. hehe.

    ReplyDelete
  4. salam......mengaum???nanti ct..siap kat kolej....cik zulaikha n cik alaq...jgn perasan da selamat..hehe...tak sbr nak jumpe korang..kat kolej..hehe...tak sabarnye...hehe...(gelak yg menakutkan).

    ReplyDelete
  5. hehe...amin, sume kate2 tue membawa maksud saya cintakan awak...hehe...duratun nasuha, sesungguhnya hidupku dan matiku, keselamatanku, adalah di tangan Allah Azzawajalla...tak takut...(^_^)

    ReplyDelete
  6. # Zulaikha

    xde yang lebih perasan melainkan orang yang tidak menggunakan namanya sendiri dan menyuruh semuanya orang memanggil nya dengan name itu...

    (tidak ditujukan kepada awk!)

    (^_^)

    ReplyDelete
  7. # Amin

    Boleh ambik kursus bahasa ngan alaq..

    ReplyDelete
  8. # DurratuN Nasuha

    Anda takkan berjaya membuli ku lagi...seblm sempat ku dibuli virus-virus yang berterbangan kelihatan terlebih dahulu melindungiku..hoho...

    da la sakit, ade ati nak buli orang..

    sakit tu kan kifarah dosa, jangan tambahkan lagi dosa ngan buli membuli orang...hoho

    ReplyDelete
  9. # ALAQ,

    saya kompius, kata2 " saya cintakan awak" tu ditujukan untuk sape?..Amin or kami?...

    mahir menghafal skrip ranjau sepanjang jalan ek..

    ReplyDelete
  10. korg mmg garang!!!
    (bdk laki yg kata)

    ReplyDelete
  11. hey hey ktorang pon harimau gak tau.. tp nampaknye ustaz dah menjadikan ktorg harimau tua hehe..

    ape pon.. anak2 rimau.. terus kan perjuangan.. moga lebih dekat denganNya!~ =)

    ReplyDelete
  12. Salam..selamat menyambut ramadan kepada diri dan seluruh warga kmb.Adilnya Allah bilamana Dia menilai manusia dari sudut ketaqwaan,bukan dari sudut kecantikan,kecomelan dn sebagainya..sekiranya itu menjdi nilaian Allah nescaya zalimlah Allah pada yang x comey,x cantik,x coolsem dan sebagainya..Selamat Menghayati Ramadan.

    ReplyDelete
  13. siti..................

    tak ditujukan pade saye yea????

    kak aisyah...anak2 rimau cam kami ni adorable yet fierce!!!he3

    rimau-rimau tua pown still ganas n mengancam kowt..

    ReplyDelete
  14. siti!!!mengenekan orang pulak!!of course sayang korang...ape plak amin nie...
    adakah mental anda stabil!!!!
    saye setia pada yang satu....wee...

    ReplyDelete
  15. #MUSLIM..

    Kim salam kat sume yang cakap kami garang..xleh nak salahkan mereka, mungkin kami ni nampak garang or kami mmg betul2 garang?..hehe..sori kat sume yg merasakan kegarangan kami...

    At least kami x makan orang..

    Kalu x, abis la penduduk KMB..

    ReplyDelete
  16. # KAk Aisyah

    Anak rimau kalu tgk dalam dokumentari kan, comel2, cute2..Suke gado2, xmatured, suke main2..Maaflah kalu kami bukan anak rimau yang baik...hoho

    ReplyDelete
  17. # HARITH KMS

    erm..ana stuju tuh..Salam ramadhan juga buat warga KMS..

    BTW, jangan menyalahgunakan nama coolsem (ia bermaksud "kuliah sepuluh minit") bukan kecomelan kami...hoho walaupun hakikatnya kami nampak cool bila bagi coolsem...

    (maaf, perasan lagi)

    ReplyDelete
  18. #Zulaikha..

    Kalu awak perasan, saya nak buat cene..

    Betol tu, rimau tua (eh jap, rimau dewasa la) masih mengganas..

    ReplyDelete
  19. # ALAQ

    Hem..Saya stabil...........tettttttt..

    Wee...setia pada yang satu ek?..erm

    ReplyDelete