Saturday, September 19, 2009

..PEMERHATI MOHOR RAJA-RAJA..

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM..

SALAM LEBARAN..

SAYA..selaku pemegang mohor raja-raja..dengan perkenan...dengan ini mengumumkan, hari raya Aidilfitri 1340H jatuh pada hari ahad...bla2.. Pandu cermat jiwa selamat..

bOOm!..pon!..pang!..Letupan mercun lantas kedengaran sebagai menyambut pengisytiharan yang disiarkan di TV...Perang mercun baru bermula..Kalaulah saya yang dulu, dah lama join sekali..

Owh dah Raya ek?..maksudnya Ramadhan dah pergi?..Owh dah abis ramadhan rupanya..Dia dah pergi rupanya...dia dah tinggalkan kita rupanya..Katanya nak datang lagi tahun depan dan seterusnya, tapi kalu tak sempat camne?...

Saat-saat yang tinggal menguit titis air mata membasahi pipi...Tak nak dia pergi..Tapi kalu saat adanya dia disisi tidak dihargai, mesti sebulan pun rasa sekejap..Entah terisi entah tidak saat bersamanya..Bagai merindui kekasih yang pulang setahun sekali,entah masih sempat entah tidak untuk ketemu lagi tahun depan...

Katanya, dia datang bersama rahmat, ampunan dan pembebasan, tapi berjayakah memenangi ketiga-tiga tawaran ini?..Atau setiap sepuluh malam itu berlalu tanpa sempat satu pun kita rangkul..Andai masa bisa kita putar kan, pasti nak kembali ke saat itu...

Kembali kepada fitrah..Seharusnya bagai bayi dilahirkan semula, suci dari dosa..

Hari kemenangan atau bulan kemenangan? ke tahun kemenangan?..Bertarung tak setara mana ada hati nak raya sebulan..Saya malu denganNYA...Apa menang kalu xde mujahadah?..Menang apa andai nafsu masih beraja?..Nafsu malas, nafsu tidur, nafsu makan dah abis terluntur?..Apa menang tanpa jihad!

MODE: Kehilangan, Pencarian, muhasabah..


..HAppy Eid MUbarak..

..Maaf Dari mUla sampai akhir..

..Halalkan semua yang pernah terambil, termakan, terluah dan terhilang..

.. .. .. .. .. ..

Moga sempat meraikan kemenangan akan datang dengan jihad yang lebih besar..


3 comments:

  1. mnx maaf ek kalau ada terguris perasaan ke, terbuat satu2 bnda yang tidak memuaskan hati ke, melakukan sesuau yg x sedap dipandang ke, terkata ke, terlebih fire2..

    harap diampunkan ek raya nih...

    btw, slmt hari raya
    maaf zahir batin

    ReplyDelete
  2. hhee.. Ye ker join sekali main mercun?? Skunk apsal x join jer.. :)


    SeLamaMat menYambut HarI RaYa AidIl FiTri! Maaf Zahir dan BaTin.

    Moga kita kembali kepada fitra ktia setelah sebulan ditarbiyah dalam bulan yg penuh mulia. Moga Allah menerima segala amal kebaikan kita.
    Taqabbala minna waminkum.

    ReplyDelete