Tuesday, September 16, 2008

..ADA APA DENGAN HATI??..

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM..
ASSALAMUALAIKUM W.B.T..

Banyak sangat ke masa sampai duk update blog je skrg?..hati memperli diri sendiri..hihi,memang sangat-sangat sibuk,tapi hati terasa memerlukan pengisian.. saya menulis untuk diri sendiri menjadi peringatan untuk hati yang mudah lupa,barangkali bila di ulang-ulang bacaan tulisan saya sendiri saya terasa apa yang ingin dikatakan itu mengisi hati yang kosong.. Ramadhan ini bagai hari-hari biasa di KMB cuma lebih meriah dengan solat terawih dan tak kurang sunyi dari kerje-kerja yang bertimbun dan meeting kelab dan segala mak nenek meeting untuk menyempurnakan sesuatu tugasan.. Diakui kali ini ramadhan ini menjanjikan sesuatu yang lain buat saya,lain dari ramadhan-ramadhan sebelum ini.. kesakitan dan keperitan yang dihadapi sepanjang ramadhan ini adalah tarbiyah yang sungguh indah.. meskipun hati sakit memikirkan ada apa dengan hatiku namun at the end i got something that makes me to become stronger...
"apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan,"kami telah beriman" dan mereka tidak diuji? Dan sungguh,Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka,maka Allah pasti mengetahui orang-orang yang benar dan pasti mengetahui orang-orang yang dusta." (Al-ankabut:2-3).
Ujian Allah itu untuk meningkatkan darjat kita disisiNYA.. Mana mungkin kita mampu kenal seseorang itu dengan baik jika kita tidak bertanya kepadanya sendiri.. Ujian itu memang sangat indah jika direnung balik,hati menjadi lebih tenang setelah diuji. Saat ujian adalah saat yang paling best untuk kita mengadu Allah yang maha mendengar.. terasa ruang kosong dalam hati terisi jua akhirnya.. betapa berat ujian yang diterima itulah tarbiyah dari Allah untuk meninggikan lagi darjat hambaNYA.. sekurang-kurangnya kita sedar Allah tidaK MELEPASKAN kita berjalan sorang-sorang je,sebaliknya DIA sentiasa menemani kita,Memberi ujian dan peringatan jika kita lupa... Adakah lagi hidup seorang hamba yang lagi best dan syok selain ini?.
TUNJUKKAN KU JALAN YANG LURUS..

nota kaki@tangan: INILAH JALAN TERBAIK UNTUKKU.. AKU TELAH MEMILIH JALAN INI,MAKA JANGANLAH TERDETIK DIHATIKU UNTUK MENINGGALKAN JALAN INI SEKALIPUN SESAAT..


No comments:

Post a Comment