Monday, November 24, 2008

..Siapa Aku Di HatiMu?..


Hari terus berlalu.Kakiku harus terus melangkah mencari redha Ilahi kerana itulah hakikat perjalanan sebuah kehidupan makhluk yg diciptakan;menuju Sang Pencipta.

Di sini,mataku telah nampak akan sinarnya bahawa jalan yg harus kutempuh adalah jalan para rasul.Hakikat yg pasti,telah ditentukan namun diberi pilihan oleh Sang Pencipta untuk hambaNya melalui atau tidak jalan itu.Misi kerasulan adalah misi mengajak manusia menuju Allah dan itulah jalan yg harus kulalui sbg seorg yg bergelar muslim.Mahu atau tidak,inilah jalan yg telah ditentukan utk kita tempuhi jika kita org2 yg benar2 beriman.

Sapanjang berada di jalan ini (walaupun mungkin baru 0.1% drpd kepayahan dan jerih sebenar),aku telah ditemukan dgn pelbagai ragam manusia.Aku dipertontonkan olehNya akan kepelbagaian manusia yg menghiasi jalanNya itu.Terasa diri ini kecil sekali,berada di kalangan mereka yg hebat2 apatah lagi diriku di hadapanNya.Sungguh,kebijaksanaan sebenar adalah hakMu.Maha Suci Engkau yg Maha Pengurnia.Engkau berikan kelebihan buat setiap hambaMu sbg pelengkap kehidupan manusia yg saling memerlukan.Aku perhatikan ada ikhwah akhawat yg lancar sekali tuturnya dan ada juga hebat dakwah fardhiahnya bahkan ada yg hebat sekali plan masa depan yg ingin dilaksanakan demi mencapai cita2 dakwah.

Siapakah aku di jalan ini?Sudahkah aku memberikan sesuatu utk jalan ini?Hati masih mencari,langkah masih diteruskan…Semoga diri ini mampu menjadi seseorang di mata Ilahi…

No comments:

Post a Comment